PaulaGracja

spis wpisów

Blog

Gran Canaria atrakcje

Gran Canaria z dala od hoteli

Wakacje w zimie w ciepłych krajach maja swój urok. Południe wyspy daje nam wspaniałe możliwości do plażowania. Woda w morzu, jak dla mnie była jednak za zimna, dlatego warto skorzystać z basenów hotelowych, otoczonych zacisznymi ogrodami. W przerwie wypoczynku koniecznie trzeba zobaczyć inne części wyspy (mimo, że są chłodniejsze). Poniżej kilka zdjęć z miejsc w…

atrakcje w Rowach

Rowy – moje atrakcje

W pobliżu miejscowości można znaleźć cudowne miejsca. Polecam: spacer lub wycieczkę rowerową w kierunku południowym polną drogą w pobliżu jeziora (jak napotkacie wały koniecznie sprawdźcie jakie sa z nich widoki – nam ukazały się cudowne wodne kwitnące łąki z mnóstwem ptaków – nie ma jak usiąść i delektować się piękna przyrodą), spacer lub wycieczkę rowerową…

Sanktuaruim w Budzieszynie

Sanktuarium w Budzieszynie

Siedząc na jednym z polnych wzgórz i patrząc się na niesamowicie meandrującą rzekę Liwiec, spotkaliśmy dwie dziewczyny, które opowiedziały nam o wyjątkowo kolorowych figurkach znajdujących się w Budzieszynie koło miejscowości Mokobody. Ponieważ było niedaleko, postanowiliśmy tam pojechać. Miejsce na pozór infantylnie barwne okazało się Sanktuarium Matki Boskiej Budzieszyńskiej z niezwykłą historią i swoistym klimatem. Poniżej…

Bug

Spacer wsród łąk nad Bugiem koło Wyszkowa

Szukając atrakcji koło Serocka, postanowiliśmy pojechać do Wyszkowa i przejść się szlakiem wokół Łęgów i Jeziorka Głusza. Informację i mapkę znaleźliśmy na stronie Wyszkowa. Przed nami roztaczały się przestrzenie łąk, na których latało dużo przeróżnych motyli. Ścieżki się rozwidlały i nie były oznakowane. Szliśmy wypatrując Długich Dołów, prawie ich nie zauważyliśmy, bo nie było w…

pawie w Starej Wsi

Pałac w Starej Wsi

Będąc w Serocku kilka dni, postanowiliśmy pozwiedzać okolice. Natrafiliśmy po drodze na zespół pałacowo-parkowy w Starej Wsi. Obiekt należy obecni do NBP. Brama była jednak uchylona, więc weszliśmy do środka. Dookoła pałacu rozciąga się park z jeziorem. Nasza szczególna uwagę przykuły pawie, dumnie przeglądające się w lustrach oraz pomnik ufundowany przez męża dla zmarłej żony…

chaty w Klukach

Muzeum Wsi Słowińskiej w Klukach

Podczas urlopu w Rowach odwiedziliśmy skansen w Klukach. Była to dla nas odskocznia od codziennego plażowania. Mieliśmy wrażenie, że jesteśmy w prawdziwej wiosce. Pracownicy skansenu, ubrani w stroje regionalne, wykonywali różne prace. Było czuć zapach gotującej się zupy, pierogów i pieczonych na piecu gofrów. Za drobną opłata można było spróbować. Mój synek niejadek bardzo zachwalał…

skansen w Suchej

Muzeum Architektury Drewnianej Regionu Siedleckiego w Nowej Suchej

Przy okazji pobytu na Mazowszu postanowiliśmy odwiedzić różne malownicze miejsca. Jednym z nich był prywatny skansen w Nowej Suchej. Był czynny tylko do 15:00 i mimo że przyjechaliśmy kilka minut przed trzecią, udało nam się zwiedzić wnętrza barokowego dworu i zostać na terenie dłużej. Wśród bujnej zieleni położony jest modrzewiowy dwór wzniesiony w 1743 roku…

Formenera dzika przyroda

Formentera – plażowanie

Nie ma jak bliskość pięknej piaszczystej plaży, ciepła lazurowa woda, długie płycizny i chilloutowe klimaty. Formentera – mała niezwykła wyspa (długość 18 km, a szerokość w najmniejszym miejscu 2 km), na której nie ma dużych miejscowości, przytłaczających hoteli i przesadnej infrastruktury turystycznej. Wybrałam ją na wakacje z dzieckiem, ze względu na położenie w Europie i…

sciezka_rowerowa_mini

Trasa rowerowa Oława – Wrocław

Wycieczka rowerowa z Oławy Jak tylko pojawiły się pierwsze ciepłe dni postanowiliśmy przetestować trasę rowerową z Oławy do Wrocławia i przedstawić smartfonowy reportaż . Niedaleko za Oławą, na wzniesieniu, w lesie przed Siedlcami należny skręcić w prawo i 50 metrów dalej dojeżdża się to wałów przeciwpożarowych. Pojechaliśmy w lewo. Trasa była doskonale przygotowana i mimo…